22 June 2017
Basketballers van New Heroes leren online om offline te winnen
door: Leo Aquina, SportknowhowXL
Sportsponsoring is meer dan een naam of logo op het shirt. Sportmarketeer Bob van Oosterhout roept het al jaren en hij brengt het ook in praktijk. In september nam de eigenaar van Triple Double Sportmarketing samen met jeugdvriend en oud-speler Jos Frederiks basketbalclub Shooters Den Bosch over. Het tweetal veranderde de club in een bedrijf en koppelde een nieuwe naamgever en hoofdsponsor aan de club: New Heroes. Het bedrijf biedt meer dan een zak geld in ruil voor publiciteit. New Heroes ontwikkelt online trainingen, waar ook de spelers en trainers van de basketbalclub gebruik van maken. “De spelers van New Heroes Basketball verbeteren met online trainingen hun offline prestaties”, zegt Amanda Zweers, marketing manager bij het bedrijf New Heroes.
“Een perfecte match”, noemt Anton Woldhek de overeenkomst tussen New Heroes en de basketballclub. Woldhek is verantwoordelijk voor de marketing-activiteiten van de basketbalclub en vertelt trots over de stroomversnelling waar New Heroes Basketball sinds november terecht is gekomen.
“De club is van een vereniging veranderd in een bv en het wordt gemanaged zoals in een bedrijf. In alles wat we doen streven we NBA-niveau na. Natuurlijk kunnen we ons niet meten met de budgetten in de NBA, maar we kunnen wel altijd streven naar het beste en we zetten in Den Bosch als het om entertainment gaat dingen neer die nog nooit eerder in Nederland zijn vertoond. Denk daarbij aan een totaalbeleving vanaf de parkeerplaats totdat je weer naar huis gaat. Licht, muziek, games en natuurlijk een mascotte spelen daarbij een belangrijke rol. Wie weet vliegt er volgend seizoen een mascotte door de hal.”
Persoonlijke ontwikkelingstrajecten
Bij al het entertainment wordt de sport niet vergeten. Ook in dat opzicht is afgelopen jaar de weg omhoog ingezet. “Waar de club afgelopen zomer nog op de rand van de afgrond balanceerde, haalden we dit seizoen de halve finales om de landstitel”, aldus Woldhek. Daar speelde de hoofdsponsor een grote rol bij. De spelers en de coaching staf van de club zijn aan de slag gegaan met persoonlijke ontwikkelingstrajecten via de online leerreizen van New Heroes. “Het volgen van de online trainingen maakt de spelers en coaches bewust van hun handelen op en naast het veld”, vertelt Woldhek.